ЗДО №4 "Пролісок"
Яготинська міська громада, Київська область

Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами

Відповідно до закону України «Про дошкільну освіту» від 01.01.2025р., постанови КМУ «Про внесення змін до Положення про дошкільний навчальний заклад» від 29.07.2015 №530, постанови КМУ від 26.04.2022 №483 «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами КМУ від 10.04.2019 №530 і від 15.09.2021 №957» (Порядок організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти; Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти), Листа МОН № 6/679-24 від 03.09.2024 «Про організацію освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами у 2024/2025 навчальному році», дотримання Положення про команду психолого – педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у ЗДО №4 «Пролісок», з метою забезпечення права дитини з особливими освітніми потребами на доступність і безоплатність здобуття дошкільної освіти, налагодження конструктивної взаємодії між учасниками освітнього процесу та об’єднання зусиль дошкільного закладу і батьків у створенні оптимальних умов для навчання, виховання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами в умовах ЗДО. У закладі функціонують 2 інклюзивні групи, в виховуються 4 особи з особливими освітніми потребами.

Розроблена система роботи з дітьми з ООП, враховуючи їх вік, надаються психолого – педагогічні та корекційно – розвиткові послуги відповідно до індивідуальної програми розвитку та висновку інклюзивно – ресурсного центру.

Системою роботи передбачено всі необхідні заходи щодо оздоровчо – корекційної педагогічної роботи з дітьми в умовах дошкільного закладу, адаптуючи його розвивальний простір для навчання діток з ООП (ресурсна кімната) та використовуючи свій наявний кадровий потенціал.

Створено Команду супроводу дитини з ООП, до якої входять:

  • Директор
  • Вихователь - методист
  • Вихователь інклюзивної групи
  • Асистент вихователя
  • Практичний психолог
  • Вчитель – логопед
  • Музичний керівник
  • Батьки дитини з ООП

 

 

Основні функції учасників Команди супроводу:

Директор

  • Оновлення та опрацювання нормативно – правових документів, що забезпечують роботу Команди супроводу;
  • формування складу Команди супроводу;
  • призначення відповідальної особи щодо розроблення ІПР;
  • організація Команди супроводу;
  • контроль за виконанням висновку ІРЦ;
  • залучення фахівців для надання психолого –педагогічних та корекційно – розвиткових послуг дітям з ООП.

Вихователь - методист

  • Контроль за виконанням завдань учасниками Команди супроводу своїх функцій;
  • розроблення спільно з іншими учасникми Команди супроводу індивідуального навчального плану дитини з ООП;
  • залучення батьків дитини з ООП до розроблення і погодження ІПР;
  • оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;
  • моніторинг виконання ІПР.

Практичний психолог

  • Вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;
  • психологічний супровід дитини з ООП;
  • надання корекційно – розвиткових послуг дитині з ООП згідно з ІПР;
  • надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;
  • консультативна робота з батьками дитини з ООП;
  • просвітницька робота щодо формування психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі.

Вчитель - логопед

  • Надання корекційно – розвиткових послуг дитині з ООП, згідно ІПР;
  • моніторинг досягнень у відповідній сфері розвитку дитини, згідно ІПР;
  • надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо особливостей організації освітнього процесу, реалізації корекційно – розвиткових цілей в процесі навчання, технології для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР та застосування адаптацій (модифікацій);
  • консультативна робота з батьками дитини з ООП.

 

Вихователь інклюзивної групи

  • Забезпечення освітнього процесу дитини з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПР;
  • підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу про особливості навчально – пізнавальної діяльності дитини з ООП, її сильні сторони та потреби; результати виконання дитиною освітнього плану;
  • участь у підготовці індивідуального освітнього плану дитини з ООП;
  • розробка індивідуального освітнього плану;
  • визначення спільно з іншими педагогами рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;
  • надання інформації батькам про стан засвоєння освітнього плану дитиною з ООП.

Асистент вихователя

  • Спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;
  • участь у розробці ІПР;
  • участь у підготовці індивідуального навчального плану;
  • адаптація освітнього середовища, навчальних матеріалів до можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП; оцінка спільно з вихователем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;
  • підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;
  • надання інформації батькам, педагогам щодо особливостей розвитку дитини з ООП.

Музичний керівник

  • Співпраця з вихователем інклюзивної групи для спрямування особистісного розвитку та музичного виховання;
  • спостерігаючи за особистісними і музичними проявами здійснює музичне виховання;
  • навчає усіх видів музичної діяльності.

Батьки дитини з ООП

  • інформування учасників Команди супроводу про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості.

Міністерство освіти і науки України

Державна служба якості освіти України

Український центр оцінювання якості освіти

Логін: *

Пароль: *